Co se děje ve farnosti

07.03.2013 08:59

Počasí přeje a my se modlíme za nového Papeže který má být zvolen. Pro ty méně informované Papež je hlava církve (Římskokatolické) a sídlí ve Vatikánu. Ale přejděme sem k nám do Mostu. Na naší faře působí kněz. Tuhle zasadil rajská jablka, a já měl tu možnost jedno sníst. Nebo také na farní zahrádce rostou meruňky, jablka a tuhle jsem si všiml že tam roste i nějaká zelenina. Po většinu času v zimě je zahrádka pod sněhem. To je obvyklé v našem klimatu. Pani Prošková pravidelně odklízela sníh před bohoslužbou. Tuhle mi řekla před Vtelenským kostelem: "To je pokoukáníčko". Měla na mysli jak pracuje a já na ni jen koukal. V tu chvíly jsem jí řekl že čekám na Pani Boženu Jiříčkovou taky z obce Vtelno. Většinou se ve Vtelenském kostele sejde řeknu: "babinec", protože na bohoslužby v současné době chodí spíše ženy. Ale dá se říci že lavice jsou ze dvou třetin obsazeny. Pokud příjdete do chrámu upoutá vás křížová cesta na zdech chrámu. Nebo červený koberec před oltářem. Já v tomto kostele ministruji. Jmenuji se Jára. Pan farář před mší zpovídá. A teď malé info. Při vstupu do chrámu (kostela) říkáme: "Pokoj tomuto domu". Potom smočíme prst v kropence a uděláme znamení kříže. To je pro zatím vše. Můžeme si vzít na pomoc růženec a modlit se růženec. Růženec se skládá každý den z pěti desátků. Každý den v týdnu je růženec jiný. Tak na příklad v pondělý je růženec radostný. V úterý je bolestný. Ve středu slavný. Ve čtvrtek tajemství světla. V pátek též radostný. V sobotu bolestný a máme tu opět neděly a v tento den je slavný.